fredag den 7. juni 2013

Cheeseburger (frokost)

Sporvejen, Gråbrødretorv 17, 1154 København K, fredag 2013-06-07 11:40



Cheeseburger - Den klassiske burger med hjemmelavet rød dressing efter vores egen opskrift og smeltet ost, ½ Pound bøf 65 kr., 25 kr. for 25 cl. coca cola.

Sporvejen - en gammel sporvogn som spisested, der dog kan være lidt trang. I dag var det varmt og solrigt, så jeg valgte at sidde uden for. Det indre vil jeg beskrive næste gang, jeg sidder inden for.


Betjening: Hurtig og venlig - blev allerede adspurgt, da jeg bevægede mig ind på området. Min std. vare kom efter 8 min. 1/3 af bordene var i brug.

Et hurtig kig på indgangen til selve sporvognen
Omgivelser: Torv/Plads miljø - laminat træborde og sivtræstole på plads med brosten. Overdækket med parasoller og tæpper til at varme kroppen. Bimlende kirkeklokker omkring 1/3 af tiden, tobaksrøg fra naboen Jensens Bøfhus, ellers fredeligt.


Drikkevarer: Sodavand, vand,juice, vin og øl.
Sådan blev burgeren serveret uden jeg rigtig ved hvorfor


Sanitet: Rent og ryddeligt.

Så er låget på - og det fik jeg ikke af igen, for det var som limet fast af den meget klistrede smelteost
Burgeren: Blev serveret med låget hældende på siden og med en ring af barbequeketchup på tallerkenen, Heinz ketchup flaske blev leveret med ordren. Std. bolle, der var ristet fint, men lidt tør. Lågets underside var bart, dernæst en fedtet og meget klistret smelteost, der gav noget smag fra sig. Bøffen var af mellem kvalitet, men havde en meget sammenpresset konsistens, præcis som en hakkebøf. Den var tyk og rosa indvendig - var nok stegt lidt for varmt, lidt mørke kanter og den var lidt halvtør. Salat, et par tomater og en stor sjat krydret ketchup (dressing efter deres egen opskrift). Bøffen indgik som en stor del af den samlede volumen mens den krydrede ketchup var dominerende. Generelt var burgeren lidt over gennemsnitlig volumen.


Ingredienser: Bolle, ½ pund hakket oksekød, egen rød dressing, smelteost - foruden salat og tomater.

Konklusion: Det primære, bøffens kvalitet er ikke helt oppe at ringe (for at blive i jargonen) - af mellem kvalitet men forekommer mig ikke frisk og med en lidt for presset konsistens. Det bliver 4 boller!

[4/6]

Ingen kommentarer:

Send en kommentar